Dodano produkt do koszyka

Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?

Książka

Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UMK

Cena: 42.77 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska 12.00 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Kurier DPD 15.00 zł brutto
  • Paczkomaty InPost 8.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 12.00 zł brutto
  • Orlen Paczka 5.00 zł brutto
Dostępność:
Opis produktu
Publikacja zawiera analizę aktualnie obowiązujących podstaw programowych kształcenia ogólnego dla wszystkich etapów kształcenia. Celem badań była identyfikacja i ocena kompetencji społecznych i obywatelskich pod kątem ich nowatorstwa, skuteczności i użyteczności. Wykonane analizy pozwalają sformułować zasadniczy wniosek, że w obrębie badanych kompetencji mamy do czynienia głównie z przekształceniami, które nie powodują jakościowej zmiany podstaw programowych kształcenia ogólnego w przedmiotowym zakresie. Zmiany mające charakter ilościowy nie przyczyniły się do przeobrażeń, które tworzą lepsze, skuteczniejsze warunki do działalności wychowawczej, dydaktycznej i organizacyjnej w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich. Podstawa programowa kształcenia ogólnego promuje nieaktywne obywatelstwo oraz konserwatywną wizję państwa, społeczeństwa i jednostki.

„Wysoka świadomość Autorek ważności kompetencji społecznych i obywatelskich ma swoje odpowiedzialne przełożenie na jakość całego opracowania, od uwzględnienia płaszczyzny teoretycznej, przez znajomość podstaw prawnych i wyzwań stojących przed szkołą, tak w wymiarze idealnym – uwzględniającym trendy globalne (innowacyjność), jak i realnym – wskazującym ramy programowe polskiej szkoły, ale również możliwości i ograniczenia ich realizacji w specyficznym kontekście naszej edukacyjnej rzeczywistości”.

Z recenzji wydawniczej dr hab. Inetty Nowosad, prof. UZ

„Badanie podstaw programowych jako aktu określającego zarówno idee, zakres treści, jak i efekty kształcenia jest punktem wyjścia do oceny systemu edukacji. Badanie pokazuje nie tylko zaniedbane obszary edukacji, ale również demaskuje jej upolitycznienie i niebezpieczne próby budowania tożsamości z wykorzystaniem celów ekskluzywnych”.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Wiłkomirskiej

Podtytuł
Raport z badania kompetencji społecznych i obywatelskich
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN
9788323147190
Rok wydania
2021
Liczba stron
206
Oprawa
Miękka
Typ publikacji
Książka
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

Liberglob sp . z o.o.
Długa 1
31-147 Kraków
NIP: 6762430506

12-422-17-39 10-18
podglobusem@liberglob.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.